LVE Communicatie | Laat zien wie je bent

Icon Onze historie

Onze historie

Wij bestaan sinds 1983


In die tijd is er veel gebeurd. Hieronder leest u hoe wij zijn gestart en op welk punt we nu zijn aangekomen!

 

Een bedrijf met 70 mensen

Inmiddels groeide ons bedrijf uit tot een bedrijf met 70 medewerkers. Stuk voor stuk professionals met een passie voor taal en communicatie. 

 

2017: trainingen en teksten in de Engelse taal

De nieuwste ontwikkeling heeft te maken met de Engelse taal. Op verzoek van veel klanten zijn wij ook begonnen met het geven van trainingen over Engelstalige teksten en gesprekken. Daarnaast zijn we teksten gaan schrijven in het Engels. Hiervoor hebben we speciale trainers en tekstschrijvers aangetrokken. 

 

2016: Gijs van 't Loo stapt uit het bedrijf

Nadat Gijs zich al enkele jaren niet meer actief had bemoeid met het bedrijf, besloot hij zijn aandelen te verkopen aan de zittende directie, Daniëlle Westerhof en Martijn Jacobs, en aan zijn partner van het eerste uur, Hans van Eck. 

 

2015: gamification

In 2015 lanceerden wij onze eerste computerspel 'De dilemma's van Diepenburg'. Een interactieve roll playing game voor gemeenten. Het doel? Ambtenaren bewustmaken van het effect van bestuurlijke sensitiviteit.

  

2012: Studio LVE

Sinds 2012 hebben we ook een studio. Hierin nemen we films op voor klanten. Daarnaast maken we animaties, whiteboardanimaties, infographics en andere grafische producten. We zijn daarmee gestart, omdat we zien dat tekst steeds vaker wordt vervangen of begeleid door beelden. En onze klanten willen graag dat we ze daar ook bij helpen. 

 

2011: zelfsturende teams 

In 2011 startten we met het werken in zelfsturende teams. Dat betekent dat de teams zelf:

- verantwoordelijk zijn voor hun klanten;

- verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de dienstverlening;

- zorgen voor opleiding en ontwikkeling van de teamleden;

- interne problemen in het team oplossen;

- hun jaarbegroting maken;

- de salarissen van de teamleden vaststellen;

- de vakantiedagen van de teamleden bepalen;

- teamleden aannemen en ontslaan;

Dat was een gigantische omslag voor het werken bij ons bedrijf. 

 

2010: nieuwe leermiddelen: e-learning, v-training, e-coaching, interactief theater

Wij blijven ons ontwikkelen. Net als de technische mogelijkheden. Daarom bieden wij ook allerlei digitale oplossingen binnen onze opleidingstrajecten. Inmiddels doorlopen duizenden cursisten onze e-learningmodules en geven we net zoveel cursisten feedback via de computer.  

 

2009: van trainingen naar complete verandertrajecten 

Ons bedrijf is steeds vaker betrokken bij totale veranderprojecten binnen grote organisaties. Communicatie wordt steeds belangrijker en dat beseffen organisaties. En ze zien ook dat je niet alleen medewerkers moet leren om anders te communiceren, maar ook processen binnen een organisatie moet aanpassen. Inmiddels helpen wij veel grote organisaties bij een totale omslag naar een heldere en klantgerichte uitstraling.

 

2001: mondelinge communicatietrainingen 

Eind jaren 90 ontstond een heel nieuwe bedrijfstak: mondelinge communicatie. Presenteren, telefoneren, vergaderen, debatteren, balietechnieken … Zomaar enkele trainingen die toen zijn ontwikkeld en tot op de dag van vandaag zeer succesvol zijn. We zijn deze trainingen gaan ontwikkelen, omdat onze klanten ons steeds vaker vroegen of we ook hun medewerkers beter konden leren bellen. Of verkoopgesprekken voeren. Die uitdaging gingen we natuurlijk graag aan!

 

2001: verhuizing naar Ede

Het bedrijf groeide. Daarom was het pand in Bunnik te klein. We vonden een nieuw kantoor in Ede.

 

1998: van 'leren schrijven' was het een kleine stap naar 'zelf schrijven'

Daarom ontstond vrij snel na de start van ons bedrijf ook een tekstbureau. Klanten vroegen ons om (naast het opleiden van medewerkers in het schrijven van brieven) meteen ook de standaardbrieven te herschrijven. Of om polisvoorwaarden eenvoudiger te maken. Sinds die tijd is ook het schrijven van teksten een belangrijk onderdeel van ons bedrijf.

 

1983 - 1995: Loo van Eck was een van de eerste bureaus die trainingen schriftelijke communicatie gaf 

Er was vooral veel vraag naar trainingen over brieven, rapporten, raadsvoorstellen en commerciële teksten. Dat kwam met name door de scherpe visie op didactiek en inhoud.

 

Onze visie op schrijven konden we samenvatten in: ‘anders denken, anders schrijven’
Dit betekende dat we de mentaliteit van de deelnemers veranderden. Om anders te gaan schrijven (klantgerichter) moet je ook anders naar klanten gaan kijken. Deze aanpak zorgde voor een flinke ommezwaai bij veel gemeenten, woningcorporaties en financiële instellingen.

Al onze trainingen werden volgens het 3D-principe opgebouwd: demonstreren, discussiëren, doen

Hierdoor konden we de trainingen kort houden, omdat we de deelnemers alleen leerden wat ze daadwerkelijk in de praktijk konden gebruiken. Dit week enorm af van de traditionele schrijfopleidingen van het einde van de vorige eeuw die een duur van meerdere dagen hadden.

 

1983: Gijs van ’t Loo en Hans van Eck startten hun bedrijf Loo van Eck 

Zij waren ervan overtuigd dat bedrijven konden profiteren van wat ze hadden geleerd tijdens hun studie Taalbeheersing. Hun intuïtie bleek juist. Zowel commerciële bedrijven als overheidsinstanties bleken oren te hebben naar de kennis van de twee jonge ondernemers. Direct na de start groeide ons bedrijf dan ook hard dankzij de trainingen die ze hadden ontwikkeld.

 

Top
chat