Loo van Eck | de grootste opleider in schrijven

Icon Zakelijke gesprekken voeren

Zakelijke gesprekken voeren

Training Zakelijke gesprekken voeren 

Programma training Zakelijke gesprekken voeren

U leert … 

een prettige gesprekspartner te zijn: aansluiten en contact maken

  • Zet uw instrumenten in: non-verbaal en verbaal communiceren.
  • Stel de juiste vragen en vraag door: de functionaliteit van aannames.
  • Ga voor een dialoog, voorkom een monoloog.

 

... een doelgerichte gesprekspartner te zijn: regie nemen en houden

  • Ontdek de handige opbouw van een gesprek: van kop tot staart.
  • Stem af over doel en opbouw van het gesprek.
  • Ervaar de kracht van metataal: benoem wat u doet en waarom.

 

... een professionele gesprekspartner te zijn: omgaan met weerstand en emoties

  • Signaleer weerstand en emoties op tijd, bij uzelf en uw gesprekspartner.
  • Vang weerstand en emoties op en buig deze om.
  • Blijf in contact met uw gesprekspartner, juist als het lastig wordt. 

Wij kunnen in deze training ook inzoomen op specifieke gesprekssoorten als u daarmee wilt oefenen.

Resultaat van de training Zakelijke gesprekken voeren

 Na afloop van deze training ...
... heeft u meer gespreksvaardigheden in huis om een goed zakelijk gesprek aan te gaan;
... bent u in staat het verhaal helder te vertellen zodat het aansluit bij uw gesprekspartner;
... heeft u inzicht in uw eigen talenten en valkuilen. En welke vaardigheden u helpen bij de valkuilen.

Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier!

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... gesprekstechnieken beter onder de knie wil krijgen;
... achteraf bedenkt ‘dat had ik willen zeggen…’;
... inzicht en verdieping zoekt in de eigen gesprekstechnieken. 

Didactiek


U start met een e-learningprogramma
U bent 5 weken met dit programma bezig. Iedere week start u met een kort programma (half uur) waarin u veel tips krijgt. In de week erna past u de tips toe en houdt u uw vorderingen bij. Na 5 weken ziet u al direct vooruitgang in uw gesprekstechniek. En dan moet de training nog starten...  


Na de e-learning krijgt u een training

De training Zakelijke gesprekken voeren gaat om verschillende soorten gesprekken die u zelf vooraf aangeeft. U vult intakevragen in en geeft een casus door waarmee u uw leerdoelen bereikt. Tijdens de training oefent u. U voert een oefengesprek met een acteur. Deze trainingsacteur geeft u feedback op uw gesprek zodat u naar huis gaat met toepasbare tips.

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

 

Download hier de samenvatting van deze training.

 

 

 

Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?

Dat kan! Klassikaal of volledig online.

Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.

Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

 

Misschien vindt u dit ook interessant ... 

Klantervaringen

Data en kosten

Inschrijven

Gesprekstechnieken voor betere zakelijke gesprekken

Hoe haal je uit je gesprek wat je wilt en zorg je tegelijkertijd voor een goede relatie met je gesprekspartner?

Praatjes vullen geen gaatjes!

Of u nu als leidinggevende een functioneringsgesprek voert. Of als collega een lastige boodschap aan een andere collega vertelt. Welke lading het gesprek ook heeft, het is handig om de regie in handen te houden en in contact te staan met uw gesprekspartner. 5 tips!

Locatie

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.

De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.

We ontwikkelen deze training op basis van gesprekken die de cursisten zelf vaak voeren. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.

Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.

Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.

Ook het leertraject is 100% op maat.

We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.

 

Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.

En ze maken leren leuk!

En onze didactiek is uniek.

We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
 

  • Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
  • Discussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
  • Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.

 
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.

Een advies op maat.

Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.

Contact

Top
chat