Training Webcare
Dit bedrijf is echt vet waardeloos …
Ik probeer mijn tv te installeren, maar het lukt niet, grrrr …
De gemeente maakt er echt een zooi van …
Er wordt over uw organisatie gesproken. Op Twitter. Op Facebook. Instagram. Snapchat. En waar al niet meer.
Gelukkig maar… want het is prettig als klanten van bedrijven en inwoners van gemeenten betrokken zijn.
U wilt er dan ook graag voor ze zijn. Ook online. U wilt reageren op hun vragen. Op hun complimenten. En u wilt er ook zijn als het misgaat. Als er onwaarheden worden verteld. Of als uw imago onderuit wordt gehaald.
Tijdens de training Webcare leert u hoe u de interactie aangaat op de social media. De focus ligt op het reageren op berichten op de social media en het managen van uw online reputatie.
Wilt u uitgebreider getraind worden in het schrijven voor de social media? Dan kunt u meedoen met onze training Social Media.
Programma training Webcare
U leert ...
... omgaan met online weerstand en emotie
- Wat is de etiquette van de social media?
- Hoe gaat u om met klachten?
- Wat doet u als u zelf niet kunt helpen?
- Hoe herkent u emotie en weerstand op de social media?
- Hoe kunt u het beste reageren op emotie en weerstand?
- Wat schrijft u wel en wat niet?
- Wanneer schakelt u over op een ander medium?
... het schrijven van korte, maar betekenisvolle content
- Hoe zorgt u dat u de juiste toon kiest?
- Hoe persoonlijk wordt u op de social media?
- Hoe formuleert u kort en begrijpelijk, in een taal die iedereen begrijpt?
- Hoe verwijst u naar verdiepende informatie?
... hoe u volgers uitnodigt de dialoog met u aan te gaan
- Hoe houdt u de regie in een gesprek via social media?
- Hoe gebruikt u metataal in uw social ‘talk’?
- Welke vragen kunt u stellen?
- Hoe zet u verschillende soorten vragen in?
Resultaat van de training Webcare
Na afloop van deze training ...
... kunt u adequaat reageren op uw volgers;
... kunt u scherp en effectief schrijven;
... weet u wat u juist wel en beter niet kunt doen.
Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier!
Doelgroep
Voor iedereen die ...
... op een KCC werkt en belast is met webcare
… die op een communicatieafdeling werkt en met online communicatie bezig is
Didactiek
Iedere seconde op maat
We gaan aan de slag met uw eigen social-mediakanalen. Met uw eigen content. En we schrijven, schrijven, schrijven tot uw vingers er blauw van zien. Want leren schrijven is vooral doen!
+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!
+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm. Hoe dat werkt, ziet u hier.
Download hier de samenvatting van deze training.
Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?
Dat kan! Klassikaal of volledig online.
Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.
Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.
Misschien vindt u dit ook interessant ...
Klantervaringen
Maatwerk/Incompany
Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.
We ontwikkelen deze training op basis van online gesprekken die de cursisten zelf vaak voeren. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.
Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.
Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.
Ook het leertraject is 100% op maat.
We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.
Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.
En ze maken leren leuk!
En onze didactiek is uniek.
We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
- Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
- Discussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
- Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.
Een advies op maat.
Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.