Training Verkoopgesprekken voeren
Ze zit tegenover u met een kritische blik in haar ogen. Haar lichaam spreekt duidelijke taal: ‘Kom maar op!’ En dat terwijl het gesprek nog moet beginnen. U slikt. Begint te praten. Maar waar stuurt u naartoe? Hoe overtuigt u uw gesprekspartner? Hoe laat u zien dat uw oplossing, product of dienst exact aansluit bij de klantvraag? En hoe laat u zien dat de investering die uw gesprekspartner moet doen een acceptabele is?
Een verkoopgesprek is een onderdeel van een heel verkoopproces. Vanaf het eerste websitebezoek tot en met het tekenen van het contract. In dit proces moet elk puzzelstukje naadloos passen. Uw organisatie moet op het juiste moment de juiste bewegingen maken. Alle medewerkers moeten weten hoe ze commerciële gesprekken moeten voeren. Iedereen moet zich commercieel opstellen.
Wij helpen u betere verkoopgesprekken te voeren. Daarom:
- trainen we uw medewerkers;
- kijken we hoe alle verkoopinstrumenten zich tot elkaar verhouden;
- ontwikkelen we offertesystemen als u dat wenst;
- denken we mee over de samenwerking tussen binnen- en buitendienst.
Maar u bepaalt natuurlijk hoe u onze denkkracht wilt gebruiken.
Programma training Verkoopgesprekken voeren
U leert …
... structuur aan te brengen in uw verkoopgesprek
- De opbouw: van voorbereiding tot handdruk.
- Luisteren, vragen en doorvragen: een tactiek die leidt tot succes.
- De afsluiting: spijkers met koppen slaan en een vooruitblik naar de offerte.
… uw klant te overtuigen in uw verkoopgesprek
- Maak van de productkenmerken echte klantvoordelen.
- Klantbenadering: als verkoper of als adviseur?
- Vergeet de backing niet: een essentieel onderdeel.
… om te gaan met lastige situaties in uw verkoopgesprek
- Non-verbaal gedrag: een scherpe diagnose en bespiegeling.
- Onderhandelen: trek de klant over de streep.
- Omgaan met emoties: wat te doen met weerstand, irritaties en kwaadheid.
Resultaat training Verkoopgesprekken voeren
Na afloop van deze training haalt u meer rendement uit uw adviesgesprekken, omdat u …
... een goede strategie heeft voor het voeren van een commercieel gesprek;
... u zekerder voelt in het verkoopgesprek;
… lastige situaties de baas bent.
De training Offertes schrijven is een mooie aanvulling op deze training. Zodat de offerte perfect aansluit op het verkoopgesprek.
Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier!
Doelgroep
Voor iedereen die verkoopgesprekken voert met klanten
Ook als u geen verkoper, maar adviseur bent en meer uit uw gesprekken wilt halen. Of als u regelmatig commerciële telefoongesprekken voert. Of actief aan relatiebeheer doet.
Didactiek
Wat is de aanpak tijdens onze maatwerktraining?
Samen met u en de andere deelnemers bepalen we welke onderdelen we behandelen. We werken met kleine groepen zodat iedereen aan bod komt om te oefenen. Dat doen we op basis van situaties uit uw praktijk. U levert voorafgaand aan de training cassussen bij ons aan.
+ Trainingsacteur
Oefenen gaat natuurlijk het allerbeste met een professionele trainingsacteur. Daarom zorgen we dat u volop kunt oefenen met een acteur die uw praktijksituatie uitstekend kan nabootsen.
+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!
Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?
Dat kan! Klassikaal of volledig online.
Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.
Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.
Misschien vindt u dit ook interessant ...
Klantervaringen
Maatwerk/Incompany
Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.
We ontwikkelen deze training op basis van verkoopgesprekken die de cursisten zelf vaak voeren. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.
Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.
Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.
Ook het leertraject is 100% op maat.
We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.
Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.
En ze maken leren leuk!
En onze didactiek is uniek.
We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
- Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
- Discussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
- Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.
Een advies op maat.
Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.