Training Copywriting
De commerciële tekst ligt op uw bureau. Mooie folder erbij. Alles ziet er gelikt uit en toch ... twijfelt u. Is dit een pakkende tekst die de aandacht trekt? Is dit de tekst die de lezer overtuigt? Is dit de tekst die de lezer aanzet tot actie?
Copywriting is een vak. Of het nu gaat om mailings, folders of webteksten. Het vraagt om een scherpe pen. En om een gedurfde en creatieve benadering. De vaardigheid het anders te zeggen: opvallender, overtuigender. U kunt meer dan u denkt. Ontdek het in onze training Copywriting!
Resultaat van de training Copywriting
Na afloop van deze training ...
... heeft u genoeg zelfvertrouwen om een gedurfde en pakkende tekst te schrijven;
... bezit u de vaardigheden om een commerciële tekst professioneel uit te werken;
... gaat de respons op uw commerciële teksten zeker omhoog.
Programma training Copywriting
U leert …
... hoe u uw lezer prikkelt van begin tot eind
- Zet het koopmotief centraal en niet uw verkoopmotief.
- De approach: uw lezer leest en blijft lezen.
- Een aantrekkelijke stijl, zodat uw lezer niet afhaakt.
... hoe u uw lezer overtuigt
- Hoe laat u zien dat u uw lezer heel goed kent en begrijpt?
- Hoe vertaalt u productkenmerken naar productvoordelen?
- Hoe trekt u de lezer over de streep met de juiste backing?
... hoe u een heldere structuur neerzet
- Aandacht, overtuigen, actie: de drieslag die werkt.
- Kopjes en basisuitspraken sturen de lezer.
- De lay-out helpt de lezer uw tekst snel te scannen.
... hoe u verschillende genres inzet
We besteden aandacht aan:
- Brochures
- Webteksten
- Direct mail
- Advertenties
- Offertes
- Wervende artikelen
Let op: Omdat we veel verschillende tekstsoorten behandelen, is het mogelijk dat er overlap is met andere tekstspecifieke trainingen.
Doelgroep
Voor iedereen die ...
... regelmatig commerciële teksten schrijft. Van folders en webteksten tot aan mailings en advertentieteksten;
... commerciële teksten beoordeelt: u krijgt de criteria waarop u beoordeelt en stuurt;
... met lef wil leren schrijven en de lezer wil overtuigen, ook als u minder ervaring heeft.
Bekijk de ervaringen van anderen met deze training.
Didactiek
Het gevecht met de prullenbak
Het gevecht met de prullenbak: dat is waar het elke keer weer op neerkomt. Daarvoor heeft u lef nodig. Lef om te prikkelen! Met voorbeelden ziet u hoe lef vorm krijgt op papier. Uiteraard heeft u tijdens deze training veel gelegenheid om dit zelf uit te proberen. U gaat daarvoor aan de slag met uw eigen teksten. Zo ziet u meteen hoeveel lef u eigenlijk hebt!
+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u heeft geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!
+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm. Hoe dat werkt, ziet u hier.
Download hier de samenvatting van deze training.
Misschien vindt u dit ook interessant ...
Klantervaringen
Data en kosten
Inschrijven
Locatie
Maatwerk/Incompany
Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.
Een advies op maat
Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.