Loo van Eck | de grootste opleider in schrijven

Icon Klantgericht chatten en whatsappen

Klantgericht chatten en whatsappen

Training Klantgericht chatten en whatsappen 

Chatten heeft de toekomst. Nee, het ís al de toekomst. Bezoekers van sites willen informatie hebben. Het liefst zo snel mogelijk. U speelt daar graag op in. U verstevigt zo de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant. Maar de chat of de app moeten wel goed ingezet worden. En dat is een uitdaging, want chatten is topsport! 

Resultaat training Klantgericht chatten en whatsappen

Na afloop van deze chattraining weet u ...
... hoe u een klantgericht online gesprek voert;
... hoe u uitstraalt wie u bent in een chat- of appgesprek.

Bekijk onze visie op klantgericht chatten en whatsappen

 

 

Meer informatie? Neem gerust contact met ons op via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Programma training Klantgericht chatten en whatsappen

U leert …

 ... hoe u een chat- of appgesprek logisch en efficiënt opbouwt

  • Openen: hoe zorgt u voor een warm welkom?
  • Taxeren: hoe ontdekt u wat de ander wil?
  • Informeren: op welke manier geeft u een helder en klantvriendelijk antwoord?
  • Afsluiten: hoe beëindigt u een chat- of appgesprek?

 

… hoe u écht contact maakt in een chat- of appgesprek

  • Hoe zorgt u ervoor dat u niet lijkt op een chatbot?
  • Hoe leeft en denkt u mee met de ander?
  • Hoe gebruikt u emoticons en emoji’s? 

 

… wat de do’s en don'ts zijn in een chat- of appgesprek

  • Omgaan met tijd: hoe snel reageert u? En hoe past u daar uw chat op aan?
  • Het taalgebruik: chattaal of niet?
  • De schrijfstijl: lange zinnen of niet? Jargon of niet? 
  • Een chatscript: ja of nee?

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... contact heeft met klanten via Whatsapp, Facebook chat of andere social media;

... onderzoekt of chatten ook voor de eigen organisatie succesvol is;

... het chatkanaal verder wil uitbouwen.

Benieuwd naar ervaringen van anderen? Neem hier een kijkje!

Didactiek

Live chatten en appen 
Een training Klantgericht chatten en whatsappen organiseren we achter uw laptop of met uw telefoon. U gaat live chatten tijdens de training. Alleen dan heeft het écht effect. Dit combineren we met plenaire sessies. Na deze training bent u weer helemaal bij de tijd.
 
+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u heeft geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!
 
+ E-coaching
Wilt u na de training nog extra feedback op uw app- of chatsessies? Dat kan! Stuur een sessie naar de trainer en hij of zij geeft u in een filmpje persoonlijke tips.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

 

Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?

Dat kan! Klassikaal of volledig online.

Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.

Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

 

Wilt u deze training zelf volgen bij ons op kantoor?

Klik dan op de knop 'Ik wil me inschrijven'. En vul het inschrijfformulier in. Wilt u liever dat wij contact met u opnemen? Klik op de knop 'Contact'.

 

 

 
Misschien vindt u dit ook interessant ... 

Klantervaringen

Gratis 10-minutenboekje

Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn na een chatgesprek? Naar die vraag deden we samen met de Universiteit Utrecht onderzoek. Het antwoord lees je in dit boekje.

Onze visie op klantgericht chatten

Hoe voert u een klantgericht chatgesprek? Daar hebben wij een duidelijke visie op. Die leest u hier! 

 

120.000 rijksambtenaren kunnen nu ook chatten met P-Direkt

Het is altijd afwachten hoe klanten reageren op een nieuw communicatiekanaal. Maar de keuze om de chat toe te voegen aan de mix van communicatiekanalen lijkt voor P-Direkt een schot in de roos te zijn!

Jongeren vinden e-mail maar achterhaald!

Dat blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen. Er mag meer snelheid in de communicatie zitten. Daarom kunnen studenten nu ook met de universiteit chatten ...

ProWonen chat en appt met huurders over van alles en nog wat ...

De medewerkers van ProWonen appen privé allemaal. Maar hoe doe je dat zakelijk? Daar wilden ze in onze training Chatten praktische tips en handvatten voor krijgen.

Klantgericht chatten? Wij helpen u op weg met 10 tips!

Chatten is snel, interactief en laagdrempelig. En het zorgt ook nog eens voor een positieve beleving bij de klant … Zolang het goed gebeurt natuurlijk. 10 tips om klantgericht te chatten!

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.

De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.

We ontwikkelen deze training op basis van chat- en appgesprekken die de cursisten zelf vaak voeren. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.

Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.

Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.

Ook het leertraject is 100% op maat.

We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.

 

Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.

En ze maken leren leuk!

En onze didactiek is uniek.

We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
 

  • Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
  • iscussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
  • Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.

 
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.

Een advies op maat.

Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.

Contact

Top
chat