LVE Communicatie | Laat zien wie je bent

Icon Klantgericht chatten

Klantgericht chatten

 

Training Klantgericht chatten 

Chatten heeft de toekomst. Nee, het ís al de toekomst. Bezoekers van sites willen online informatie hebben. Liefst zo snel mogelijk. U speelt daar graag op in. U verstevigt zo de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant. Maar de chat of de app moeten wel goed ingezet worden. En dat is een uitdaging, want chatten is topsport! 

Bekijk onze visie op klantgericht chatten

 

 

Meer informatie? Neem gerust contact met ons op via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Programma training Klantgericht chatten 

U leert …

 ... hoe u een chat- of appgesprek logisch en efficiënt opbouwt

  • Openen: hoe zorgt u voor een warm welkom?
  • Taxeren: hoe ontdekt u wat de ander wil?
  • Informeren: op welke manier geeft u een helder en klantvriendelijk antwoord?
  • Afsluiten: hoe beëindigt u een chat- of appgesprek?

 

… hoe u écht contact maakt in een chat- of appgesprek

  • Hoe zorgt u ervoor dat u niet lijkt op een chatbot?
  • Hoe leeft en denkt u mee met de ander?
  • Hoe gebruikt u emoticons en emoji’s? 

 

… wat de do’s en don'ts zijn

  • Omgaan met tijd: hoe snel reageert u? En hoe past u daar uw chat op aan?
  • Het taalgebruik: chattaal of niet?
  • De schrijfstijl: lange zinnen of niet? Jargon of niet? 
  • Een chatscript: ja of nee?

Resultaat training Klantgericht chatten 

Na afloop van deze chattraining weet u ...
... hoe u een klantgericht online gesprek voert;
... hoe u uitstraalt wie u bent in een chat- of appgesprek.

 

Benieuwd naar ervaringen van anderen? Neem hier een kijkje!

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... contact heeft met klanten via Whatsapp, Facebook chat of andere social media;

... onderzoekt of chatten ook voor de eigen organisatie succesvol is;

... het chatkanaal verder wil uitbouwen.

Didactiek

Live chatten en appen 
Een training Klantgericht chatten organiseren we achter uw laptop of met uw telefoon. U gaat live chatten tijdens de training. Alleen dan heeft het écht effect. Dit combineren we met plenaire sessies. Na deze training bent u weer helemaal bij de tijd.
 
+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u heeft geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!
 
+ E-coaching
Wilt u na de training nog extra feedback op uw app- of chatsessies? Dat kan! Stuur een sessie naar de trainer en hij of zij geeft u in een filmpje persoonlijke tips.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

Wilt u deze training organiseren voor uw collega's?

Neem dan contact met ons op via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl. Voor een groep medewerkers met dezelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Helemaal op maat. Geen enkele training is standaard.

Wilt u deze training zelf volgen bij ons op kantoor?

Klik op onderstaande button.

 

 

 
Misschien vindt u dit ook interessant om te lezen ...

- 10 tips om klantgericht te chatten

De ervaring van P-Direkt met onze incompanytraining Klantgericht chatten

- De ervaring van ProWonen met onze incompanytraining Klantgericht chatten

- De ervaring van Radboud Universiteit Nijmegen met onze open training Klantgericht chatten

- Het onderzoeksboekje 'Hoe zorgt u dat uw klanten tevreden zijn na een chatgesprek?'

 

Klantervaringen

Data en kosten

Inschrijven

Gratis 10-minutenboekje

Hoe zorgt u ervoor dat klanten tevreden zijn na een chatgesprek? Naar die vraag deden we samen met de Universiteit Utrecht onderzoek. Het antwoord leest u in dit boekje.

Onze visie op klantgericht chatten

Hoe voert u een klantgericht chatgesprek? Daar hebben wij een duidelijke visie op. Die leest u hier! 

 

120.000 rijksambtenaren kunnen nu ook chatten met P-Direkt

Het is altijd even afwachten hoe klanten reageren op een nieuw communicatiekanaal. Maar de keuze om de chat toe te voegen aan de mix van communicatiekanalen lijkt voor P-Direkt een schot in de roos te zijn!

 

Jongeren vinden e-mail maar achterhaald!

Dat blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen. Er mag meer snelheid in de communicatie zitten. Jongeren willen geen lange lappen tekst, maar korte berichten. Daarom kunnen studenten nu ook met de universiteit chatten ...

ProWonen chat en appt met huurders over van alles en nog wat ...

De medewerkers van ProWonen appen privé allemaal. Maar hoe doe je dat zakelijk? Daar wilden ze in onze training Chatten praktische tips en handvatten voor krijgen.

Klantgericht chatten? Wij helpen u op weg met 10 tips!

Chatten is snel, interactief en laagdrempelig. En het zorgt ook nog eens voor een positieve beleving bij de klant … Zolang het goed gebeurt natuurlijk. 10 tips om klantgericht te chatten!

Locatie

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training. Kort en krachtig en helemaal op maat. Geen enkele training is standaard. Alle combinaties zijn mogelijk.

 

Een advies op maat

Wilt u een advies op maat? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.



Contact

Copyright All Right Reserved 2018 Loo van Eck
Loo van Eck
Pascalstraat 28
Ede
Gelderland 6716 AZ
Phone: 0318696900
Top
chat