Loo van Eck | de grootste opleider in schrijven

Icon Brieven en e-mails

Brieven en e-mails

Training Brieven en e-mails schrijven 

Resultaat training Brieven en e-mails schrijven

Na afloop van deze training ...
... schrijft u een brief en mail in veel minder tijd;

... schrijft u brieven en e-mails die uitstralen wie u bent;

... schrijft u brieven en e-mails die de lezer in 10 seconden begrijpt;
... schrijft en ontvangt u minder e-mails, maar bereikt u hetzelfde effect!

 

 

Programma training Brieven en e-mails schrijven

U leert ...
... hoe u voor elke brief en e-mail een logische opbouw kiest

  • Een structuur die ervoor zorgt dat de lezer uw brief of mail in 10 seconden kan lezen

  • Een opbouw die u helpt om in een mum van tijd uw brief of mail te schrijven
  • Een opzet die aansluit bij wat u wilt vertellen en hoe u het wilt vertellen


... welke benadering past bij de situatie én de lezer

  • Een benadering die lezersgericht is
  • Een benadering die ruimte biedt voor service.
  • Een benadering die recht doet aan wat uw organisatie wil uitstralen


... hoe u een aantrekkelijke én heldere stijl kiest

  • Een stijl die niets aan de duidelijkheid overlaat
  • Een stijl die foutloos en eigentijds is
  • Een stijl die past bij het imago van u en uw organisatie


Advies: breid het programma uit met de korte module ‘Schrijven met AI' als u een incompanytraining organiseert

Misschien vraagt u zich af: welke invloed heeft AI op schrijven? Laten we meteen met de deur in huis vallen: schrijven verdwijnt niet, schrijven verandert. Schrijven wordt comfortabeler. Hoe schrijft u anders met AI? En hoe speelt u hier als organisatie op in? U en uw collega’s krijgen antwoord op deze vragen in de module ‘Schrijven met AI’. Deze kunt u toevoegen aan de schrijftrainingen die u organiseert. Zo neemt u uw collega’s mee in de nieuwste ontwikkelingen en kunt u AI koppelen aan de manier van schrijven in úw organisatie. Lees meer over de module 'Schrijven met AI' … 

Doelgroep

Voor iedereen die ...
... veel brieven en/of e-mails schrijft;
... verantwoordelijk is voor de schrijfafspraken binnen zijn bedrijf;
... de standaardbrieven en e-mails eens kritisch wil laten toetsen.

Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier.

Didactiek

Iedere seconde op maat
Wij baseren de hele training op een analyse van de brieven en e-mails die u van tevoren naar ons opstuurt. Zo weten wij precies wat u wilt leren.

 

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u heeft geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

 

+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm. Hoe dat werkt, ziet u hier.

 

Download hier de samenvatting van deze training.

 

 

 

Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?

Dat kan! Klassikaal of volledig online.

Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.

Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

Misschien vindt u dit ook interessant ...

Klantervaringen

Data en kosten

Inschrijven

Onze e-mailcalculator

Met deze calculator kunt u precies uitrekenen hoeveel geld het schrijven van brieven en e-mails uw organisatie kost. En hoeveel u daarop kunt besparen.

Tussenkopjes in brieven. Nuttig?

We vergeleken twee soorten tussenkopjes: ‘themakopjes’ en ‘kernzinkopjes’. Bekijk de resultaten in het boekje. Bekijk hier het hele onderzoek.

400 medewerkers anders laten schrijven. Ymere kreeg het voor elkaar!

Natuurlijk gebeurde dat niet van de een op de andere dag. Maar het was ook geen tienjarenplan. Rosemarie Smilde, projectleider en communicatiemedewerker van Ymere vertelt er meer over.

BAR-organisatie zorgt ervoor dat alle medewerkers in 1 lijn schrijven

Projectmanager Cherren Tang over onze samenwerking: “Wij leveren de gevoeligheden en de cultuur van de organisatie en jullie geven jullie visie op heldere taal. Zo hebben we een mooie samenwerking!”

Locatie

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.

De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.

We ontwikkelen deze training op basis van e-mails en brieven die de cursisten zelf vaak schrijven. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.

Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.

Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.

Ook het leertraject is 100% op maat.

We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.

 

Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.

En ze maken leren leuk!

En onze didactiek is uniek.

We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
 

  • Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
  • Discussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
  • Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.

 
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.

Een advies op maat.

Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.

Contact

Top
chat