Loo van Eck | de grootste opleider in schrijven

Icon Baliegesprekken

Baliegesprekken

Training Baliegesprekken

De hele dag door verschillende mensen voor uw neus. Met verschillende vragen en problemen. De een kortaf en ruziezoekend ... de ander langdradig en bijna niet weg te krijgen. Voor u het weet, verliest u grip op de situatie.

 

Professioneel baliewerk is topsport. U wilt namelijk iedere bezoeker het gevoel geven dat hij welkom is. U wilt snel en exact kunnen inschatten wat de bezoeker zoekt. En u wilt met een perfecte oplossing komen. Dat gaat meestal niet vanzelf, maar u kunt het wel leren in onze training Baliegesprekken.

Programma training Baliegesprekken

U leert ...

... hoe u uw klanten een welkom gevoel geeft

  • U verkent verschillende manieren om een bezoeker welkom te heten. 
  • U ervaart wat uw lichaamstaal over uzelf zegt.
  • U merkt hoe u met uw stem meer kunt dan u denkt.
  • U weet wat er van een professionele baliemedewerker wordt verwacht.

 

... hoe u uw gesprek logisch en efficiënt opbouwt

  • U leert hoe u door beter te luisteren klantgerichter wordt. 
  • U ontdekt de kracht van de samenvatting: zo merkt de klant dat u hem begrepen hebt. 
  • U zet het stellen van vragen in als effectief middel: dit scheelt u zeeën van tijd.
  • U weet hoe u de regie houdt: hierdoor voelt u zich zekerder.

 

... hoe u het gesprek goed afsluit 

  • U weet hoe u checkt of de bezoeker tevreden is. 
  • U kent verschillende methodes om klantgericht en klantvriendelijk over te komen.
  • U bent in staat om een baliegesprek van begin tot eind goed te voeren.

... hoe u omgaat met emoties

  • U signaleert weerstand en emotie in een vroegtijdig stadium.
  • U herkent de verschillende vormen van weerstand. 
  • U leert omgaan met weerstand.

Resultaat van de training Baliegesprekken

 

Na afloop van deze training ...
... houdt u de controle over ieder gesprek;
... taxeert u de vraag van de baliebezoeker beter;
... geeft u iedere bezoeker een prettig gevoel.

 

Benieuwd naar ervaringen van anderen? U leest ze hier!

Doelgroep

Voor iedereen die ...

... regelmatig klanten ontvangt aan de balie.

Didactiek

Meer dan een kunstje
Natuurlijk is een goede basis belangrijk. Daarom beginnen we in deze training met de basis van het baliegesprek. Maar we gaan ook een laag dieper. Wie bent u? Wie is de klant? En hoe reageert u op elkaar?

Vanuit bewustwording leert u nieuwe vaardigheden tactisch in te zetten. En dat is mooi: de klant verwacht immers geen kunstje, maar inzicht.

 

+ Trainingsacteur
Oefenen gaat natuurlijk het allerbeste met een professionele trainingsacteur. Daarom zorgen we dat u volop kunt oefenen met een acteur die uw praktijksituatie uitstekend kan nabootsen. 

Wilt u deze training voor meerdere collega's organiseren?

Dat kan! Klassikaal of volledig online.

Of juist de effectieve combinatie daarvan: blended learning.

Welke vorm u ook kiest, we ontwikkelen een training 100% op maat voor uw organisatie. Hoe uitgebreid het leertraject is? Dat bepaalt u zelf. Neem gerust contact op met een van onze opleidingsadviseurs voor meer informatie via (0318) 69 69 00 of loo@lve.nl.

 

   

Misschien vindt u dit ook interessant ...  

Klantervaringen

Maatwerk/Incompany

Wilt u deze training organiseren voor meerdere collega’s? Dat kan! Voor een groep medewerkers met eenzelfde opleidingswens organiseren wij graag een interne training.

De inhoud van onze trainingen is 100% op maat.

We ontwikkelen deze training op basis van gesprekken die de cursisten zelf vaak voeren. Daarbij leren we ze zo min mogelijk. Alleen dat wat ze nog moeten leren. Dus geen onnodige theorie. We kunnen dit zo doen omdat we het hele programma 100% op maat maken. We zien dus vooraf al precies wat de deelnemers wel goed kunnen. En wat ze nog moeten leren. Door ze alleen te leren wat ze nog niet kunnen, besparen we veel kostbare tijd. En blijft de training van de eerste tot de laatste minuut boeiend.

Met aandacht voor heldere communicatie en de uitstraling van uw organisatie.

Bovendien combineren we aandacht voor heldere communicatie met aandacht voor de uitstraling van uw organisatie. In onze trainingen kijken we namelijk ook hoe medewerkers de kernwaarden van uw organisatie kunnen vertalen naar een communicatiestijl die daarbij past. Dit alles kan, omdat we onze trainingen 100% op maat maken.

Ook het leertraject is 100% op maat.

We bieden meerdere leervormen aan. En wij combineren die verschillende leervormen in 1 leertraject. Wij noemen dat blended learning. Met blended learning leren de cursisten in hun eigen tempo. Op hun eigen manier. Op basis van eigen praktijksituaties. Uit ervaring en onderzoek blijkt dat de leerinspanningen op deze manier het meeste renderen. Met andere woorden: het leereffect is groot.

 

Onze maatwerktrainingen hebben een groot leereffect.

En ze maken leren leuk!

En onze didactiek is uniek.

We zoeken namelijk de weg van de meeste weerstand. Want om cursisten ander communicatiegedrag te leren, moeten zij hier eerst de noodzaak van inzien. Wij gebruiken de weerstand om de noodzakelijke denkomslag te maken. Hierbij kiezen we voor onze 3D-methode:
 

  • Demonstreren: we confronteren de cursisten met hun eigen gedrag. En laten zien hoe het beter kan.
  • Discussiëren: we bespreken de weerstand die dit oplevert. En voeren de discussie.
  • Doen: we geven een instructie. De cursisten gaan oefenen. En ervaren dat ze het kunnen. De weerstand is gebroken en slaat om in enthousiasme.

 
Deze methode passen we al toe sinds de jaren ’80.
Ouderwets? Misschien. Maar o zo effectief.

Een advies op maat.

Wilt u een opleidingsadvies voor uw organisatie, afdeling of team? Of heeft u vragen? Bel of mail gerust! Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via (0318) 69 69 00 of via loo@lve.nl.

Contact

Top
chat