Sociale media
Kort. Opvallend. Relevant.
De meeste sociale media bestaan uit teksten of een combinatie van tekst en beeld. Korte teksten op Twitter, berichten op Facebook, artikelen op LinkedIn, beelden met teksten op Instagram.
Onze visie?
Schrijven voor sociale media vraagt om een scherpe pen. Om creativiteit in taal. Om uitgebalanceerde content. Soms uitdagend, soms uitnodigend. En berichten moeten doelgericht zijn. Wilt u mensen informeren? Dan schrijft u een ander bericht dan wanneer u wilt amuseren of activeren.
Onze aanpak?
Dit willen we van u weten voordat we gaan schrijven:
- wat is het onderwerp?
- wie wilt u bereiken?
- wat is het doel?
- via welke sociale media wilt u communiceren?
Vervolgens schrijven wij de berichten.
Het resultaat?
We schrijven berichten …
- die aansluiten bij de doelen die u wilt bereiken.
- die aansluiten bij de sociale media die u wilt inzetten.
- die aansluiten bij uw doelgroep.
- die aansluiten bij de beelden die we gebruiken (op het moment dat we die gebruiken).
- die een toon hebben die past bij uw organisatie en de inhoud van het bericht.
- die opvallen in de tijdlijn van uw volgers.