Een offerte of BID-teksten …
Strategisch. Persoonlijk. Scorend.
Een offerte is het belangrijkste document in het verkoopproces. Waarom zijn offertes dan toch vaak zo slecht? En besteedt de verkoper er zo weinig aandacht aan?
Onze visie?
Wij vinden dat een offerte moet aansluiten op het goede verkoopgesprek. Qua inhoud én sfeer. Maar een offerte moet de lezer ook in positieve zin verrassen. Doordat de lezer:
- merkt dat u heeft meegedacht én vooruitgedacht.
- ziet dat u precies weet wat zijn zorgen en wensen zijn.
- overtuigd is dat uw product 100% geschikt is voor hem.
Onze aanpak
Samen met u komen we tot de relevante inhoud voor een strategische offerte. We nemen het verkoopgesprek door. We bespreken uitvoerig de voordelen van uw product. En de kernwaarden van uw klant. Door die elementen met elkaar te verbinden, komen we tot een onderscheidend, strategisch en helder verhaal.
Wilt u een meer structurele oplossing voor uw offertes? Dan maken we samen een offertesysteem. Wij verdiepen ons in uw bedrijf en producten en schrijven commerciële teksten die u zo in uw offerte kunt gebruiken. Natuurlijk zonder dat de klant merkt dat het standaardteksten zijn!
Het resultaat?
We schrijven een offerte …
- waarin we de klant centraal zetten. We beschrijven zo concreet mogelijk zijn wensen, problemen, doelen, voorwaarden, bijzonderheden … Zodat de klant zich herkent in het verhaal en voelt dat u hem begrijpt.
- waarin we de argumenten voor uw product of dienst koppelen aan de wensen of angsten van de klant. Op zo’n manier dat uw product of dienst de oplossing is voor zijn probleem.
- die we logisch een aantrekkelijk structureren.
- waarin we een heldere en persoonlijke schrijfstijl hanteren.
- met een verrassende opening en een functioneel slot.
- waarin we overtuigend bewijs geven bij de beloftes die u doet. Referenties. testimonials, keurmerken, awards, onderzoeken …