Een chatscript …
Beleefd. Efficiënt. Persoonlijk.
Door te chatten, verstevigt u de online identiteit van uw organisatie. En u behoudt een persoonlijke relatie met uw klant.
Onze visie?
Een chatgesprek met een klant verdient net zoveel aandacht als een telefoongesprek of een live gesprek. U geeft de klant dus een warm welkom. En spoort hem aan om de vraag zo helder mogelijk te stellen. U vat de inhoud van het gesprek samen. U vraagt door. Vat gevoelens samen. Licht beslissingen toe. Geeft een tip. Toont medeleven. Controleert of de ander heeft wat hij wilde. Wenst de klant een prettige dag. Samengevat noemen we dit de OTHA-formule. Openen, Taxeren, Helpen, Afsluiten.
Onze aanpak?
Hoe pakken we dit aan? Wij:
- verdiepen ons in uw bedrijf.
- bestuderen uw diensten en producten.
- bekijken de klantvragen die binnenkomen.
- spreken met de medewerkers die het klantcontact doen.
Vervolgens maken wij scripts voor de meest voorkomende vragen. Deze tekstfragmenten schrijven we alsof ze ter plekke zijn bedacht. Uw collega’s kunnen deze teksten snel uit een databank halen en invoegen in een chatgesprek.
Het resultaat?
Wij schrijven chatscripts voor vaak voorkomende situaties …
- met beleefdheid verpakt in metataal. Zodat de klant voelt dat u beleefd bent.
- met actief en persoonlijk taalgebruik.
- met korte zinnen, begrijpelijke woorden en eenvoudige formuleringen.
- in foutloos Nederlands.
- met een uitstraling die past bij uw organisatie.
- met inhoudelijk correcte en relevante antwoorden.