Loo van Eck | de grootste opleider in schrijven

Ben jij ook zo creatief, verantwoordelijk en professioneel? Je bent niet alleen! Hoe val je dan wel op? 2 x 2 tips voor je LinkedIn-profiel.

 

LinkedIn publiceert elk jaar de meest gebruikte buzzwoorden in LinkedIn-profielen. Ironisch genoeg staat ‘creatief’ al jaren in de top 3. Stop met die loze termen! Want ze zeggen zo weinig. Bovendien onderscheid je je met dit soort omschrijvingen zo weinig van de rest van de 400 miljoen mensen die een LinkedIn-profiel hebben. Hoe val je dan wel op? 2 x 2 tips!

Besteed aandacht aan je profiel …

Wat doe je als eerste als je zaken met iemand wilt doen? Juist. Je bekijkt zijn LinkedIn-profiel. En dat doet die potentiële klant ook bij jou. Zorg er dus voor dat je hem een goede eerste indruk geeft door relevante en aantrekkelijke informatie op je profiel te plaatsen. Dat is de eerste stap naar succesvol online netwerken.

Tip 1. Show don’t tell

Noem niet dat je creatief bent, maar laat het zien! Je kunt dit bijvoorbeeld doen in een korte samenvatting bovenaan je profiel. Geef in die samenvatting niet alleen wat je allemaal kunt, maar ook (of: vooral) wat je voor de ander kunt betekenen.

Tip 2. Vermeld publicaties, projecten en vaardigheden

Heb je ooit iets gepubliceerd of heb je meegewerkt aan een publicatie? Vermeld het in je profiel. Beschrijf ook projecten waaraan je hebt meegewerkt (doelen, behaalde resultaten). Dit geeft potentiële klanten een goede indruk van je kwalificaties. Denk ook aan vaardigheden die voor jou misschien helemaal niet zo belangrijk lijken. Die kunnen voor een potentiële klant namelijk wel wat betekenen. Spreek je meerdere talen? Ben je hobbymatig bezig met HTML? Laat het anderen weten.

… en wees actief!

Hoe actiever je bent op LinkedIn, hoe meer mensen je profiel bekijken. Ook die potentiële klant!

Tip 1. Schrijf en deel blogs met een zakelijke insteek

Door kennis te delen, breng je je profiel onder de aandacht van jouw connecties. En je profileert jezelf als autoriteit binnen jouw vakgebied.

Tip 2. Deel je kennis: geef antwoord

LinkedIn is een medium waar professionals vragen stellen. Weet je het antwoord? Geef het! Zonder wederdienst of commerciële ondertoon. Dit is ook weer een manier om onder de aandacht te komen bij die potentiële klant.

Wil je meer weten over social media?

Neem gerust eens contact met ons op. Wij denken graag met je mee. Bijvoorbeeld over welke content je het beste via welke kanalen kunt verspreiden. LinkedIn vraagt immers om andere content dan bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Over hoe je die content vervolgens 100% afstemt op jouw doelgroep. Over hoe je die boeiende content zelf schrijft/filmt/tekent. Kortom: over hoe je jouw content inzet voor het maximale effect.




Top
chat