LVE Communicatie | Laat zien wie je bent

Icon Communicatie-<br>assistent

Communicatie-
assistent

 

Communicatieassistent bij LVE

"Het is heel breed en afwisselend werk. Omdat

je verschillende adviseurs ondersteunt. Verschillende

taken hebt. En elk project anders is. De ene klant wil

alleen een klassikale training. En de andere klant wil

een heel traject: van e-learning tot en met borging via

een spel. Bovendien word je doordat je in een team

werkt heel hecht met de leden van dat team.

Dus dat is ook fijn!"

Christel van Essen, communicatieassistent

.

 


We zijn een bedrijf met nauwelijks regels en toezicht

Iedereen die bij ons werkt, heeft veel vrijheid en dus ook veel verantwoordelijkheid. En dat gaat prima, als we hetzelfde denken over klanten: die moeten tevreden zijn. En als we hetzelfde denken over je werk: je gaat voor perfectie!


Pas je bij ons? 

Dan ben je ondernemend en dop je jouw eigen boontjes. Je bent niet bang voor dynamiek en verandering.

 

 

Communicatieassistent bij LVE

“Het is heel afwisselend werk, omdat je veel verschillende projecten naast elkaar organiseert.” Lianne Wilbrink, communicatieassistent

 

Wat doe je precies als communicatieassistent bij LVE? Heb je veel contact met klanten? En hoe is het om nauw samen te werken met je team? Lianne Wilbrink heeft de antwoorden op die vragen! Zij werkt namelijk als communicatieassistent bij LVE. Misschien leuk voor jou om alvast te lezen als je bij ons gaat solliciteren!

Wat doe je als communicatie-assistent?
“Als communicatie-assistent organiseer je de projecten die adviseurs verkopen van begin tot eind. Je ontzorgt de adviseurs in de projectorganisatie, zodat zij zich volledig op hun werk concentreren.”

 

Wat houdt de projectorganisatie in?
“Dat begint wanneer adviseurs akkoord krijgen op hun offerte. Ik schakel dan met een collega die in de agenda’s van de trainers kijkt voor optiedata. Die optiedata geef ik vervolgens door aan de klant. Krijg ik daar akkoord op? Dan plan ik de data definitief in de agenda’s van de trainers. Soms moet er ook een acteur bij een training aanwezig zijn. Die regel ik dan ook. Daarna vraag ik de praktische zaken op bij de klant: gegevens van de deelnemers, locatiegegevens, of er specifieke factuurgegevens zijn waar we rekening mee moeten houden, enzovoort.”

 

En wat nog meer?
“Daarna richt ik het project in. Ik zet alle informatie die de deelnemers voor de training nodig hebben voor ze klaar op onze cursistensite. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de voorbereiding die ze moeten doen: intakevragen beantwoorden, teksten uploaden en e-learningprogramma’s doorlopen. Vervolgens stuur ik alle deelnemers een op maat gemaakte uitnodiging met daarin een link naar de cursistensite. Soms vraagt de adviseur me om in de gaten te houden of cursisten hun voorbereiding wel doen. Dan stuur ik de cursisten die dat niet doen nog een reminder per mail. Tenslotte stuur ik bij projecten met een acteur nog even alle antwoorden van de cursisten op de intakevragen naar hem, zodat hij daar rekening mee kan houden in de training. En ik plan een belafspraak tussen acteur en trainer. Daarna volgt de training!”

 

Wat regel je na de training?
“Dan vraag ik aan de adviseur hoe en wanneer hij de training wil evalueren: telefonisch of tijdens een afspraak. Ik stuur de evaluatievragen die de deelnemers hebben ingevuld naar de klant. En ik stuur de factuur.”

 

Je hebt voor je werk dus contact met veel verschillende mensen?
“Ja, klopt. Met adviseurs, trainers, acteurs, tekstschrijvers, de balie en projectleiders. En ook cursisten bellen of mailen vaak met vragen. Bijvoorbeeld om te vragen of ze van groep kunnen wisselen. Om hun certificaat op te vragen. Of om de link van de cursistensite op te vragen als ze die kwijt zijn.”

 

Is het contact met adviseurs intensief?
“Dat verschilt per adviseur. De ene adviseur is heel zelfstandig en de ander belt vaak over hoe het er bijvoorbeeld voor staat met een project. Die wil wat meer op de hoogte gehouden worden. Maar uiteindelijk heb je met iedereen wel veel contact. Ook doordat je met je team aan een teamtafel zit.”

 

Hoe is het om een team te ondersteunen?
“Leuk! Het is heel breed en afwisselend werk. Omdat je verschillende adviseurs ondersteunt. Verschillende taken hebt. En elk project anders is. De ene keer schakel je een tekstschrijver in. De andere keer een trainer. Soms doe je dat voor 2 groepen en soms voor 40. De ene klant wil alleen een klassikale training. En de andere klant wil een heel traject: van e-learning tot en met borging via een spel. Bovendien word je doordat je in een team werkt heel hecht met de leden van dat team. Dus dat is ook fijn!”

 

Heb je veel contact met de andere communicatie-assistenten?
“Ja, best wel! We hebben 1 keer per maand een CA-overleg over dingen waar we tegenaan lopen. Dat is heel handig, omdat andere communicatie-assistenten soms dingen noemen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Maar die voor mij ook handig zijn om te weten. Daarnaast hebben we een CA-app waarin we het hebben over van alles en nog wat. Dus ook met de CA’s word je hecht.”

 

Wanneer ben je volgens jou geschikt als communicatie-assistent?
“Als je ervan houdt om mensen te ontzorgen. Nauwkeurig bent. Prioriteiten kunt stellen (je hebt behoorlijk wat acties en moet in kunnen schatten welke het meest belangrijk zijn). Goed kunt samenwerken. Klantgericht bent. En van contact met andere mensen houdt.”

 

1.
 Ik werk het liefst alleen.
 Ik werk het liefst in een team.

2.
 Ik bijt me het liefst vast in een paar projecten. Zodat ik die tot in de puntjes kan verzorgen.
 Ik vind het een uitdaging om veel verschillende projecten naast elkaar te organiseren.

3.
 Ik ondersteun het liefst 1 adviseur, zodat we helemaal op elkaar ingespeeld zijn.
 Ik ondersteun het liefst meerdere adviseurs, zodat ik veel verschillende projecten
onder mijn hoede heb.

4.
 Ik ben iemand die zelf actief op zoek gaat naar acquisitiekansen voor adviseurs.
 Ik focus me op mijn eigen werkzaamheden zodat ik die zo goed mogelijk uit kan voeren.
Adviseurs kunnen zelf heel goed op zoek naar acquisitiekansen.

5.
 Ik vind het vervelend als ik steeds door mensen onderbroken word terwijl ik aan het werk ben.
 Ik ben graag de schakel in projecten. Doordat ik contact heb met adviseurs, trainers, tekstschrijvers én klanten.

6.
 Ik ben nauwkeurig.
 Ik ben creatief.

7.
 Ik heb het liefst heel veel verschillende taken
 Ik heb het liefst een paar grote taken.

8.
 Ik ben goed in innovatieve ideeën bedenken.
 Ik kan goed prioriteiten stellen.

9.
 Ik ben dol op regels en structuur. Als ik ergens werk, weet ik graag waar ik aan toe ben.
 Ik vind het fijn om veel vrijheid en verantwoordelijkheid te krijgen in mijn werk.

10.
 Ik vind het fijn om een leidinggevende te hebben.
 Ik vind het fijn om in een zelfsturend team te werken.

 

ANTWOORDEN COMMUNICATIE-ASSISTENT

1. Ik werk het liefst in een team
Je werkt in een team van ongeveer 6 mensen. In een team zitten een 3 tot 4 adviseurs en 1 of 2 communicatie-assistenten. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor jullie klanten.

2. Ik vind het een uitdaging om veel verschillende projecten naast elkaar te organiseren
Als communicatie-assistent bij LVE kun je rekenen op veel mail, belletjes en acties. Je organiseert namelijk veel verschillende projecten naast elkaar. En ieder project is weer anders. Een mooie uitdaging dus!

3. Ik ondersteun het liefst meerdere adviseurs
Je ondersteunt 3 of 4 adviseurs bij hun projectorganisatie, acquisitieactiviteiten en relatiebeheer.

4. Ik ben iemand die zelf actief op zoek gaat naar acquisitiekansen voor adviseurs
Je signaleert en creëert zelf ook kansen om contact te leggen met klanten. En plant vervolgens acquisitiegesprekken voor de adviseurs.

5. Ik ben graag de schakel in projecten
Je schakelt trainers, tekstschrijvers of collega’s van de studio in voor de uitvoering van jullie projecten. En hebt daarnaast ook contact met projectleiders en cursisten. Je bent dus echt de schakel in projecten.

6. Ik ben heel nauwkeurig in mijn werk
Je bent verantwoordelijk voor de planning en organisatie van de projecten. Je regelt de facturatie. En je beheert alle klantgegevens in CRM. Taken die om nauwkeurigheid vragen. Creativiteit heb je voor deze functie niet zo nodig.

7. Ik heb het liefst veel verschillende taken
Je organiseert veel verschillende projecten naast elkaar. En voor die projecten heb je een lijst aan zaken die je regelt. Dat betekent dus iedere dag weer een flinke actielijst.

8. Ik kan goed prioriteiten stellen
Natuurlijk is het fijn als je innovatief bent. Maar dat heb je voor deze functie niet zo nodig. Het is als communicatie-assistent belangrijker dat je goed prioriteiten kunt stellen. Je hebt veel verschillende taken en daarvan moet je steeds bepalen welke voorrang hebben.

9. Ik vind het fijn om veel vrijheid en verantwoordelijkheid te krijgen in mijn werk
We zijn een bedrijf met weinig regels en toezicht. Iedereen die bij ons werkt, heeft veel vrijheid en dus ook veel verantwoordelijkheid. En dat gaat prima, als we hetzelfde denken over klanten: die moeten tevreden zijn. En als we hetzelfde denken over je werk: je gaat voor perfectie!

10. Ik vind het fijn om in een zelfsturend team te werken
Wij werken in zelfsturende teams. Omdat wij geloven dat je gelukkig bent in je werk als je verantwoordelijkheid, zelfbeschikking en vrijheid hebt. Inmiddels werken we al een aantal jaren in zelfsturende teams. En we zijn er erg trots op.

 

 

Wil je geen vacature missen?

En op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en tips op het gebied van solliciteren?

Vul dan je gegevens op dit formulier in. 

 

<Ronald> formulier aanmaken

 

Ik ben geinteresseerd in de functie(s):

Adviseur

Communicatieassistent

Tekstschrijver

Trainer

Anders: @@

Voornaam

Achternaam

E-Mail
Telefoonnummer (optioneel)

 

+ bekijk ons privacystatement

 

 

Top
chat