LVE Communicatie | Laat zien wie je bent

Icon Communicatie-<br>assistent

Communicatie-
assistent

Communicatieassistent bij LVE

“Het leukste aan mijn werk vind ik de afwisseling. Van planning tot facturatie. Van het signaleren van acquisitiekansen voor de adviseurs tot het nalezen van offertes. Van projectorganisatie voor 10 cursisten tot projectorganisatie voor 300 cursisten. Geen dag is hetzelfde! Het is een erg brede functie. Je bent het middelpunt van het team. Het is dan ook heel belangrijk dat je als communicatieassistent veel verantwoordelijkheidsgevoel hebt en graag voor een ander klaarstaat!’’

Christel van Essen, communicatieassistent

 

 


BLOG TESTJE


We zijn een bedrijf met nauwelijks regels en toezicht

Iedereen die bij ons werkt, heeft veel vrijheid en dus ook veel verantwoordelijkheid. En dat gaat prima, als we hetzelfde denken over klanten: die moeten tevreden zijn. En als we hetzelfde denken over je werk: je gaat voor perfectie!


Pas je bij ons? 

Dan ben je ondernemend en dop je jouw eigen boontjes. Je bent niet bang voor dynamiek en verandering.

 

Wil je meer weten over deze functie?

Bekijk het filmpje. Lees de blog en doe de test. Veel plezier!

 

Communicatieassistent bij LVE

“Het is heel afwisselend werk, omdat je veel verschillende projecten naast elkaar organiseert.” Lianne Wilbrink, communicatieassistent

 

Wat doe je precies als communicatieassistent bij LVE? Heb je veel contact met klanten? En hoe is het om nauw samen te werken met je team? Lianne Wilbrink heeft de antwoorden op die vragen! Zij werkt namelijk als communicatieassistent bij LVE. Misschien leuk voor jou om alvast te lezen als je bij ons gaat solliciteren!

Wat doe je als communicatieassistent?
“Als communicatieassistent organiseer je de projecten die adviseurs verkopen van begin tot eind. Je ontzorgt de adviseurs in de projectorganisatie, zodat zij zich volledig op hun werk concentreren.”

 

Wat houdt de projectorganisatie in?
“Dat begint wanneer adviseurs akkoord krijgen op hun offerte. Ik schakel dan met een collega die in de agenda’s van de trainers kijkt voor optiedata. Die optiedata geef ik vervolgens door aan de klant. Krijg ik daar akkoord op? Dan plan ik de data definitief in de agenda’s van de trainers. Soms moet er ook een acteur bij een training aanwezig zijn. Die regel ik dan ook. Daarna vraag ik de praktische zaken op bij de klant: gegevens van de deelnemers, locatiegegevens, of er specifieke factuurgegevens zijn waar we rekening mee moeten houden, enzovoort.”

 

En wat nog meer?
“Daarna richt ik het project in. Ik zet alle informatie die de deelnemers voor de training nodig hebben voor ze klaar op onze cursistensite. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de voorbereiding die ze moeten doen: intakevragen beantwoorden, teksten uploaden en e-learningprogramma’s doorlopen. Vervolgens stuur ik alle deelnemers een op maat gemaakte uitnodiging met daarin een link naar de cursistensite. Soms vraagt de adviseur me om in de gaten te houden of cursisten hun voorbereiding wel doen. Dan stuur ik de cursisten die dat niet doen nog een reminder per mail. Tenslotte stuur ik bij projecten met een acteur nog even alle antwoorden van de cursisten op de intakevragen naar hem, zodat hij daar rekening mee kan houden in de training. En ik plan een belafspraak tussen acteur en trainer. Daarna volgt de training!”

 

Wat regel je na de training?
“Dan vraag ik aan de adviseur hoe en wanneer hij de training wil evalueren: telefonisch of tijdens een afspraak. Ik stuur de evaluatievragen die de deelnemers hebben ingevuld naar de klant. En ik stuur de factuur.”

 

Je hebt voor je werk dus contact met veel verschillende mensen?
“Ja, klopt. Met adviseurs, trainers, acteurs, tekstschrijvers, de balie en projectleiders. En ook cursisten bellen of mailen vaak met vragen. Bijvoorbeeld om te vragen of ze van groep kunnen wisselen. Om hun certificaat op te vragen. Of om de link van de cursistensite op te vragen als ze die kwijt zijn.”

 

Is het contact met adviseurs intensief?
“Dat verschilt per adviseur. De ene adviseur is heel zelfstandig en de ander belt vaak over hoe het er bijvoorbeeld voor staat met een project. Die wil wat meer op de hoogte gehouden worden. Maar uiteindelijk heb je met iedereen wel veel contact. Ook doordat je met je team aan een teamtafel zit.”

 

Hoe is het om een team te ondersteunen?
“Leuk! Het is heel breed en afwisselend werk. Omdat je verschillende adviseurs ondersteunt. Verschillende taken hebt. En elk project anders is. De ene keer schakel je een tekstschrijver in. De andere keer een trainer. Soms doe je dat voor 2 groepen en soms voor 40. De ene klant wil alleen een klassikale training. En de andere klant wil een heel traject: van e-learning tot en met borging via een spel. Bovendien word je doordat je in een team werkt heel hecht met de leden van dat team. Dus dat is ook fijn!”

 

Heb je veel contact met de andere communicatieassistenten?
“Ja, best wel! We hebben 1 keer per maand een CA-overleg over dingen waar we tegenaan lopen. Dat is heel handig, omdat andere communicatieassistenten soms dingen noemen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Maar die voor mij ook handig zijn om te weten. Daarnaast hebben we een CA-app waarin we het hebben over van alles en nog wat. Dus ook met de CA’s word je hecht.”

 

Wanneer ben je volgens jou geschikt als communicatieassistent?
“Als je ervan houdt om mensen te ontzorgen. Nauwkeurig bent. Prioriteiten kunt stellen (je hebt behoorlijk wat acties en moet in kunnen schatten welke het meest belangrijk zijn). Goed kunt samenwerken. Klantgericht bent. En van contact met andere mensen houdt.”

 

Past de functie 'communicatieassistent' bij jou? 

Klik op de afbeelding en doe de test!

Top
chat